Regulamin sklepu
1. Warunki ogólne
1.1. Sklep internetowy Wanas Anna Waszkiewicz, zwany dalej Sklepem, znajdujący się na stronie internetowej pod adresem www.sklepwanas.pl umożliwia dokonywanie zakupów za pośrednictwem internetu. Sklep jest prowadzony przez: Wanas Anna Waszkiewicz, ul. Torowa 3, 35-205 Rzeszów. NIP 8133182139.
1.2. Informacje o towarach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
1.3. Informacja o cenie podawana na stronie Sklepu ma charakter wiążący od momentu otrzymania przez Klienta e-maila zawierającego ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia, do końca realizacji Zamówienia.
2. Zasady korzystania ze sklepu
2.1. Zamówienia można składać wypełniając formularz zamówieniowy po uprzednim umieszczeniu produktów w koszyku. Podstawowym warunkiem realizacji dokonanych zakupów jest prawidłowe wypełnienie przez Zamawiającego formularza zamówienia, udostępnionego przez Sklep na stronie internetowej. Kupujący jest zobowiązany do podania numeru telefonu kontaktowego oraz adresu e-mail, pod którym będzie możliwe potwierdzenie zamówienia. Nieprawidłowo wypełnione formularze zamówienia nie będą brane pod uwagę.
2.2. W trakcie składania Zamówienia przez formularz na stronie Sklepu, do momentu naciśnięcia przycisku „ZAMAWIAM I PŁACĘ” Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz w zakresie wyboru towaru. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie.
2.3. W celu wysłania Zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji treści Regulaminu, podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz naciśnięcie przycisku „ZAMÓWIENIE”.
2.4. Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia Umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu.
2.5. Umowę traktuje się za zawartą z momentem opłacenia zamówienia.
2.6. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę przez cały rok.
2.7. Czas realizacji zamówienia
– Towary wysyłane są w ciągu 1 – 7 dni roboczych od złożenia zamówienia,
2.8. Sklep zastrzega sobie prawo do wycofania ze sprzedaży niektórych produktów znajdujących się na stronach sklepu.
2.9. Ceny towarów znajdujących się w Sklepie są podane w złotych polskich i zawierają VAT (ceny brutto). Każdorazowo transakcja zakończona jest wystawieniem faktury VAT, która wysyłana będzie do Kupującego.
2.10. Klient w celu otrzymania faktury VAT powinien zadeklarować w momencie dokonywania zakupu, że nabywa Towar jako Przedsiębiorca (podatnik). Zgłoszenie powyższej deklaracji następuje poprzez oznaczenie „Chcę otrzymać fakturę” w formularzu zamówienia, przed wysłaniem zamówienia do Sprzedawcy oraz wypełnieniem wymaganych pól.
2.11. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi w ramach witryny usługami, Sklep Internetowy podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.
3. Dostawa
3.1. Sprzedawca realizuje Dostawę na terytorium Unii Europejskiej.
3.2. Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Towar będący przedmiotem Umowy sprzedaży bez wad.
3.3 Zamówione Towary są dostarczane do Klienta za pośrednictwem Dostawcy na adres wskazany w formularzu zamówienia.
a) W przypadku wyboru INPOST PACZKOMATY 24/7 jako Dostawcy, adresem Dostawy będzie adres paczkomatu wybranego przez Klienta w momencie składania zamówienia.
3.4. Klient obowiązany jest zbadać doręczoną przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju. W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki Klient ma prawo żądać od pracownika Dostawcy spisania właściwego protokołu.
3.5. Klient ma możliwość odbioru osobistego zamówionego Towaru. Odbioru można dokonać w biurze Sprzedawcy w Dni Robocze, w godzinach otwarcia wskazanych na Stronie Internetowej Sklepu.
3.6. Koszty wysyłki pokrywa kupujący.
3.7. Terminy, w jakich wysyłany jest zamówiony towar określa punkt 2.7. niniejszego regulaminu, o ile podczas potwierdzenia zamówienia nie nastąpią inne ustalenia odnośnie terminu dostawy.
3.8. Sklep nie realizuje wysyłek w soboty, niedziele i dni ustawowo wolne od pracy.
3.9. Płatności za zakupione towary można dokonać:
– przelewem elektronicznym za pośrednictwem bezpiecznych płatności internetowych (Przelewy24)
3.9. Przesyłka kurierska gwarantuje dostawę w 24 – 48 godzin. W momencie wysyłki Kupujący otrzymuje potwierdzenie jej wysłana wraz z numerem nadania, dzięki czemu może monitorować ją na każdym etapie za pomocą witryny internetowej kuriera.
3.12. Koszty przesyłki
A) Wysyłki realizowane INPOST PACZKOMATY 24/7 - Ceny liczone są automatycznie wg ilości zamawianych produktów. Podstawowy koszt jednej sztuki to 10,00 zł brutto.
B) Wysyłki realizowane Kurier INPOST - Ceny liczone są automatycznie wg ilości zamawianych produktów. Podstawowy koszt jednej sztuki to 13,00 zł brutto.
C) Dla wszystkich zamówień powyżej 200 zł przesyłka bez względu na wybranego dostawce jest bezpłatna.
3.13. W celu złożenia zamówienia z adresem dostawy poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej należy zwrócić się do Sklepu w celu ustalenia odrębnych warunków dostawy.
4. Rękojmia
4.1. Sprzedawca zapewnia Dostawę Towaru pozbawionego wad fizycznych i prawnych. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).
4.2. Jeżeli Towar ma wadę, Klient może:
a) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie.
Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wad. Klient może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia.
Klient nie może odstąpić od Umowy sprzedaży, jeżeli wada jest nieistotna.
b) żądać wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić Towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową sprzedaży Towaru wadliwego w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedawca.
4.3. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na adres Sprzedawcy. W wypadku Klienta będącego Konsumentem oraz Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta, koszt dostarczenia pokrywa Sprzedawca.
4.4. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania Towaru Klientowi. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku, lecz termin ten nie może zakończyć się przed upływem terminu określonego w zdaniu pierwszym. W tym terminie Klient może odstąpić od Umowy sprzedaży lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny z powodu wady Towaru. Jeżeli Klient żądał wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady, termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży lub złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany Towaru lub usunięcia wady.
4.5. Wszelkie reklamacje związane z Towarem lub realizacją Umowy sprzedaży, Klient może kierować w formie pisemnej na adres Sprzedawcy.
4.6. Sprzedawca w ciągu 14 dni od dnia żądania zawierającego reklamację, ustosunkuje się do reklamacji Towaru lub reklamacji związanej z realizacją Umowy sprzedaży zgłoszonej przez Klienta.
4.7. Klient może zgłosić Sprzedawcy reklamację w związku z korzystaniem z usług nieodpłatnych świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę. Reklamacja może być złożona w formie elektronicznej i przesłana na adres [email protected] . W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient winien zawrzeć opis zaistniałego problemu. Sprzedawca niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni rozpatruje reklamacje i udziela Klientowi odpowiedzi.
5. Odstąpienie od Umowy sprzedaży
5.1. Klient będący Konsumentem oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, który zawarł Umowę sprzedaży, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny.
5.2. Bieg terminu na odstąpienie od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od chwili objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta, Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta lub wskazaną przez nich osobę trzecią inną niż przewoźnik.
5.3. Konsument oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może odstąpić od Umowy sprzedaży składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu. Oświadczenie to może zostać złożone przykładowo pisemnie na adres Sprzedawcy, tj.: WANAS Anna Waszkiewicz Ul. Miłocińska 4B,35-232 Rzeszów lub drogą elektroniczną na adres e-mail: [email protected] . Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór został dołączony przez Sprzedawcę do zamówienia oraz umieszczony na Stronie Internetowej Sklepu pod adresem: Formularz odstąpienia. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
5.4. Sprzedawca niezwłocznie potwierdza Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta otrzymanie formularza złożonego za pośrednictwem strony internetowej.
5.5. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży, jest ona uważana za niezawartą.
5.7. Zwracany przez Klienta Towar powinien zostać opakowany w odpowiedni sposób, zapewniający brak uszkodzeń przesyłki w trakcie transportu.
5.8. Koszt opakowania i odesłania towaru ponosi Kupujący.
5.9. Jeśli Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
5.10. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić mu wszystkie dokonane przez niego płatności. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta do chwili otrzymania z powrotem Towaru lub dostarczenia przez Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta dowodu odesłania Towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
5.11. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru na adres Sprzedawcy przed upływem tego terminu.
5.12. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta chyba, że Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
6. Dane osobowe i polityka prywatności
6.1. W czasie korzystania ze Sklepu wymagane jest podanie swoich danych osobowych:
– W przypadku rozpoczynania subskrypcji Newslettera konieczne jest podanie tylko adresu e-mail,
– Pełne dane teleadresowe są konieczne w przypadku rejestracji (zakładania konta) w Sklepie oraz podczas składania zamówienia.
6.2. Klient podając swoje dane wyraża zgodę na ich przetwarzanie w celach realizacji zamówienia przez właściciela Sklepu z siedzibą w Rzeszowie, ul. Torowa 3 (zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997 oraz Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych))
6.3. Niepodanie wymaganych danych spowoduje niemożność dokonania czynności, których dotyczyły.
6.4. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu złożenia zamówienia.
6.5. Dane osobowe będą przechowywane oraz przetwarzane do czasu realizacji umowy sprzedaży, i przedawnienia roszczeń z niej wynikających oraz do czasu wypełnienia obowiązków wynikających z przepisów podatkowych i rachunkowych.
6.6. Każdemu klientowi przysługuje prawo do wglądu do swoich danych oraz ich poprawienia lub usunięcia. W tym celu należy skontaktować się z WANAS Anna Waszkiewicz w sprawie ochrony danych osobowych pod adresem [email protected]